Jak sprzedać meble? Część pierwsza – ustalenie ceny. Graciarnia dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Jak sprzedać meble? Część pierwsza – ustalenie ceny. Graciarnia dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Dlaczego sprzedajemy meble? Jest wiele powodów. Najczęściej to zmiana zmiana mieszkania lub domu, zmiany w życiu o różnym podłożu (prywatne służbowe). Powodem może być to że dzieci wyszły z domu i chcemy sobie odbudować trochę przestrzeni. Czasem też po prostu mówimy „musimy zrobić coś dla siebie”. Powstaje problem jak wycenić meble? Gdzie je sprzedać i komu? Pojawiają się wątpliwości i masa innych pytań. Na bazie swojego doświadczenia możemy te wątpliwości sprowadzić do kilku ważnych pytań:

  1. Ile meble mają lat?
  2. Z jakiego materiału są wykonane? Czy są to meble drewniane czy wykonane z płyty?
  3. Ile za te meble zapłaciliśmy wtedy kiedy kupowaliśmy ja jako nowe?
  4. Kto pokrywa koszty transportu?

Jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi „więcej niż 10 lat” to w przypadku mebli z płyty odpowiedź jest jedna – meble całkowicie się zamortyzowały i teoretycznie nie mają żadnej wartości. W drugim przypadku, jeżeli są to meble drewniane to wartość oczywiście mogą posiadać. O wartości mebli decyduje również ich stan: ilość i wielkość uszkodzeń a zwłaszcza rys i pęknięć oraz ubytków, które występują w widocznych miejscach (fronty, obrzeża, cokoły itp.). Cena jaką za meble kiedyś zapłaciliśmy ma znaczenie dla ustalenia  wartości początkowej. Przyjmujemy że spadek wartości to 10% każdego roku. Wartość początkowa powinna być pomniejszona w przypadku uszkodzeń.

W przypadku mebli z drewna cena nie ulega tak dużej dygresji ze względu na wiek ale bardziej uzależniona jest od stanu technicznego. Przyjmuje się że wartość bezwzględnie musi zawierać w sobie ewentualny koszt renowacji. Reguły te nie dotyczą mebli zabytkowych – ten rynek rządzi się swoimi prawami. Ostatni punkt to kto za to płaci? Pani płaci, Pan płaci, My płacimy. Zwyczajowo w przypadku sprzedaży mieszkania  to sprzedający zobowiązany jest opróżnić lokal. W przypadku sprzedaży mebli to koszty pokrywa kupujący, Jednakże życie jest jakie jest i kupujący chciałby odjąć te koszty od ceny zakupu. W związku z tym pojawia się przestrzeń negocjacyjna – warto o tym wiedzieć bo jeżeli tak naprawdę chcemy się grata pozbyć to każdy chętny „jest na wagę złota” i może warto mu zejść z ceny żeby tylko sprzedać.

Ostatecznie jednak mebel jest warty tyle ile ktoś jest gotów za niego zapłacić. Pamiętać jednak należy o tym że nie każdy mebel będzie cieszył się szerokim zainteresowaniem. Rynek mebli używanych to nie supermarket. Twoje ogłoszenie wywoła zainteresowanie tylko 2% wszystkich oglądających – statystyki są nieubłagane. Więc może warto zastanowić się nad tym czy tak naprawdę chcemy się mebla pozbyć czy go sprzedać? Jest różnica!

Przkład 1: Mamy do sprzedania komodę  (7 lat, cena zakupu 500 zł, widoczny ślad po gorącym kubku na blacie, przetarte krawędzie szuflad). Cena początkowa: 500 – 70% z 500 = 150, Od ceny początkowej odejmujemy wartość uszkodzeń 100 zł. Ostateczna cena wynosi 50 zł. – to jest wartość jaką potencjalny kupujący będzie gotów zapłacić.

Przkład 2: Mamy do sprzedania szafę  (3 lata, cena zakupu 400 zł, bez uszkodzeń, konieczny transport wielkogabarytowy 100 zł. Cena początkowa: 400 – 30% z 400 = 280, Od ceny początkowej odejmujemy wartość transportu 100 zł. Ostateczna cena wynosi 180 zł. – to jest wartość jaką potencjalny kupujący będzie gotów zapłacić.

Na koniec ważna sprawa!

Jeśli chcesz sprzedać meble nowoczesne, na które wydałeś tysiące to zapamiętaj jedno.

Ci, których na to stać nigdy nie kupią używanych a Ci, którzy chcieliby takie mieć a ich nie stać nigdy nie zapłacą tyle ile byście chcieli.

Meble przez swoją cechę funkcjonalności zużywają się i niszczeją.

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Mój biznes

Dodaj komentarz