Jak sprzedać meble? Graciarnia dzieli się swoim doświadczeniem. Część druga – ogłoszenie. Pół żartem pół serio – choć z ziarnkiem prawdy w tle.

Jak sprzedać meble? Graciarnia dzieli się swoim doświadczeniem. Część druga – ogłoszenie. Pół żartem pół serio – choć z ziarnkiem prawdy w tle.

Jak powszechnie wiadomo to Internet jest tym miejscem, w którym najlepiej umieścić informacje o oferowanym przez siebie produkcie. Wybór portalu czy strony internetowej jest oczywiście sprawą zasadniczą. Czym kierujemy się dokonując wyboru miejsca? Pierwszym podstawowym warunkiem jaki bierzemy pod uwagę jest popularność danego serwisu, portalu lub strony internetowej. Skąd Polak wie ze dany serwis jest popularny?

  1. Polak po prostu wie – prawdopodobnie od urodzenia.
  2. Polak się domyśla, a to tak jakby wiedział. W sumie to prawie na pewno wie a to oznacza że wie.
  3. Polak ma przeczucie i podobnie jak w przypadku domyślania się po prostu wie.
  4. Wiedza, domysły i przeczucia Polaka to synonimy bardzo pokrewne i w związku z tym można tych pojęć używać zamiennie wzbogacając tym samym język wypowiedzi werbalnej.

Jeżeli jednak z jakichś powodów oceniamy że nie wiemy (zdarza się rzadko) dokonujemy rozeznania:

  1. Pytamy różnych ludzi unikając przy tym znajomych żeby nie było wstydu że nie wiemy.
  2. Obserwujemy ogłoszenia podobne do tego, które chcemy wystawić. Interesować nas powinna ilość wyświetleń danego ogłoszenia i czas po jakim dane ogłoszenie znika. Najczęściej oznacza to że dana rzecz została sprzedana. Zasada jest taka. Ilość wyświetleń strony ogłoszenia mówi nam: „oglądających jest dużo, to i potencjalnie będzie więcej takich osób, które zainteresują się wystawionymi meblami”.
  3. Obserwowane podobne ogłoszenia dadzą nam wiedzę również w obszarze ceny oraz opisu oferowanego do sprzedaży mebla.

Ważne jest żeby portal na którym wystawiamy swoje meble był popularny. Niestety, większość znanych i popularnych portali żąda pieniędzy za wystawiane ogłoszenie. Jeżeli mamy do sprzedania dom warty 500 tys. zł to warto może zapłacić choćby i 100 zł żeby dobrze rozreklamować naszą ofertę, ale jeżeli mamy do sprzedania komodę za 50 zł to płatność 5 zł za wystawienie ogłoszenia bez gwarancji że ktoś w ogóle zainteresuje się tym meblem to jest aż 10% – sporo. Dodatkowo wszystkie portale ogłoszeniowe działają w ten sposób, że nasze ogłoszenie nie jest jedynym i bardzo szybko spada na kolejne podstrony serwisu. W związku z tym każdego kolejnego dnia to ogłoszenie jest coraz dalej i dalej.

Wniosek

Pierwszy wniosek jest taki że jeżeli w pierwszym dniu od wystawienia ogłoszenia nie zadzwoni nikt do nas w sprawie kupna, to prawdopodobieństwo że zrobi to ktoś w każdy kolejny dzień jest coraz mniejsze. Portal internetowy jednak czuły jest na Państwa potrzeby  i proponuje za kolejną dodatkową opłatą ogłoszenie wyróżnić „wielkimi literami”. Podobno wyróżnione ogłoszenia pozwalają zobaczyć się większej liczbie ludzi. Potencjalni nabywcy podobno chętniej oglądają ogłoszenia wyróżnione i tak dalej – tego nie wie nikt no chyba że Polak.

Jednym słowem młyn, brak jasności, brak wiedzy, brak doświadczenia. Nie wiadomo o co chodzi. Chcemy sprzedać – nie możemy, nie chcemy sprzedać – sprzedajemy, czeski film.

Prawd jest kilka i sprowadzają się one do bardzo prostych form.

Prawdy olśnione
  1. Są przedmioty, które będą cieszyć się dużą popularnością i zawsze będą chętnie kupowane. Do takich przedmiotów należą między innymi komody, pojedyncze łóżka, delikatne drobne kanapy, niewielkie szafy ubraniowe, drewniane kredensy, małe biurka, delikatne drobne stoliczki i inne rzeczy, które z powodzeniem zmieszczą się w małych mieszkaniach. Bo to małe mieszkania w dzisiejszych czasach zyskały na największej popularności. Małe mieszkania kupują ludzie by wynajmować je studentom i innym przyjezdnym. Oszczędzając na metrażu pragną uzyskać jak największe zyski dlatego poszukują mebli, które nie zagracą mieszkania a jednocześnie będą na tyle tanie by ryzyko strat wynikających z uszkodzeń dokonanych przez wynajmujących mieszkanie było jak najmniejsze.
  2. Portal nie ma znaczenia – dobry i funkcjonalny mebel w dobrej cenie sprzeda się sam, a byle jaki trzeba wyrzucić bo wstyd wciskać ludziom taką szmirę. Najczęściej sprzedający mówi „..to świetne meble”. My pytamy „..to czego chcesz je sprzedać?” „bo kupiłem nowe” my odpowiadamy „kto bogatemu zabroni? – jak stać cię na nowe to powinno Cię być stać na utylizację starych, zniszczonych, zdezelowanych i wyeksploatowanych mebli”.
  3. Powszechne „wyciskanie złotówy” ze wszystkiego i wszędzie za wszelką cenę doprowadza do sytuacji, w której nasze ogłoszenie ginie wśród dziesiątek innych.
  4. Lepiej czasem wystawić w kategorii „oddam za darmo” i mieć problem z głowy – pamiętać wtedy należy o tym by ten kto przyjedzie po meble zabrał wszystko – nie tylko to co go interesuje ale również to co chcemy wyrzucić – wtedy naszym zyskiem będzie brak kosztów np. utylizacji.

Wiadomo! Są różne marketingowe metody sprzedaży. Są portale, telewizja i prasa. Są manipulacje i oszustwa. Jest uczciwość i rzetelność. Zwykły obywatel nijak się w tym rozeznać nie może, macha ręką i ma to w „głębokim poważaniu”.

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Mój biznes

Dodaj komentarz